من،در آرزوی جهانی بی خشونت

یکی به یاریم بشتابد

من،در آرزوی جهانی بی خشونت

یکی به یاریم بشتابد

بچه ها!

موقعیت: 

آسانسور جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران،از طبقه ی اول به طبقه ی پنجم. 

من،2 تا خانوم دیگه و 2 تا آقا! 

 

مرد اول به مرد دوم:چطوری؟احوالت خوبه؟ 

مرد دوم:بدنیستم،امروز بچه ها رو بردم خوابوندم بیمارستان.دکتر گفت چند روز باید بخوابن. 

مرد اول:ئه؟!!هردوتاشونو؟چرا آخه؟(ناراحت

مرد دوم:نه دیگه،بچه ها رو! 

مرد اول:بچه هاتو دیگه؟(بهت زده

مرد دوم:آره! 

مرد اول:آهاااان!خانومتو!!!! 

مرد دوم:آره!!! 

 

ما،3 تا خانوم با بهت نگاه میکنیم.کی اینجا نامحرمه به خانوم اون آقا جز دوست خود آقا؟ 

................. 

 

راستش شنیده بودم بعضی مردها،زنشون رو با نامهایی مثل بچه ها یا منزل یا مثلا مادر علی صدا میکنن.اما نه توی شهر و محلی به اسم جهاد دانشگاهی.چرا که مردها کارمند اونجا بودن و احتمالا سطح سواد و فرهنگ بالایی داشتن. 

اما واقعا آیا گفتن کلمه ی "خانومم" افت داره؟یا بده؟ 

حالا نگفتیم اسم زنتو تو جمع غریبه بگو.اما کلمه ی همسرم یا خانومم به خدا مشکلی نداره. 

اینا چیزای کوچیکیه.اما تو عمقش که بری میبینی که با همین کار کوچیک علنا وجود همسرش که یک زن باشه رو میخواد مخفی کنه... 

امان از این سنت که مشکل عمده ی ماست. 

نظرات 6 + ارسال نظر
من سه‌شنبه 6 مهر 1389 ساعت 16:10 http://chasbandegihaye-roohe-ma.blogsky.com

این از اون سوژه هاییه که یه کم چسبونکه و روحتو چسبناک میکنه. و حتی میتونخ خنده دار باشه

متاسفانه وقتی خوب دقت بکنی میبینی هر چقدر سطح سواد آدمها بالاتر بره درکل تربیت خانوادگی شون و اون چیزی که از کودکی پیش از باسواد شدنشون کسب کردند ملکه ذهنشون شده و این فقط در صورتی مجالی برای تغییر پیدا میکنه که شخص سالیان درازی رو بدور از خانواده و بدون هیچ نوع تماس چند ماه یکبار هم حتی و زندگی چند ساله در محیطی کاملا متفاوت اتفاق می افته . واسه همین سخته انتظار داشته باشید از مردی که هرگز کلمه همسرم رو از زبان پدر دایی عمو برادر پدربزرگ و عناصر ذکور خانواده نشنیده بشنوید .

فریبا شنبه 10 مهر 1389 ساعت 20:08 http://www.heghoogh210.blogfa.com

سلام دوست خوبم.خیلی ناراحتم امشب.مثل خیلی از روزای دیگه .خیلی خوشحال میشم بیایی پستمو بخونی.گرچه حس میکنم هیچی منو آروم نمیکنه ولی حضور فمنیسما تو وبلاگم بهترم میکنه چون نظراتشون صادقانه است نه با شعار وکلک.

هیچکس یکشنبه 11 مهر 1389 ساعت 10:46 http://HECHSTAN5.BLOGFA.COM

سلام
نکته خوب و ریزی بود
من همیشه خودم با این کلمه مشکل داشتم
به قول یه بنده خدایی تا ما آدم بشیم آدم منقرض شده

کسی که هیچکس است

دختر مشرقی یکشنبه 11 مهر 1389 ساعت 15:54 http://www.tahesardargom.persianblog.ir/

جز تاسف خوردن راه دیگه ای هم هست؟

فریبا سه‌شنبه 13 مهر 1389 ساعت 13:46 http://www.heghoogh210.blogfa.com

سلام منم قبول دارم زنو پست کردند ولی نمیدونم چرا وقتی مریض میشم میگم حالا که این بیماریها فقط واسه ما دختراس لابد پست تر هستیم .یا اینکه میگن دانشمندان کشف کردن مغز پسرا واسه ریاضیات خوبه وزنها واسه وراجی ساخته شده مغزشون.ومثالهای دیگه باعث میشه فکر کنم زن ناتوان تره.اگه هم بخوام مسلمون باشم اولین چیزی که باید قبول کنم اینه که من کجا ومرد کجا؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد